Daňová evidence

Daňová evidence

U fyzických osob živnostníků je někdy z důvodu daňové optimalizace výhodnější vést namísto účetnictví daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví).

V takovém případě se snažím i systém vedení daňové evidence nastavit tak, aby kromě zákonem stanovených povinných informací (primárně zjištění daňového základu) poskytl i potřebnou přehlednost a využitelnost v rozhodování klienta.

Vedení daňové evidence může zahrnovat činnosti:

  • evidence příjmů a výdajů,
  • zpracování dokladů,
  • zpracování přiznání k DPH a souhrnné hlášení,
  • daňová evidence majetku, pohledávek a závazků,
  • zpracování daně z příjmů,
  • zastupování na úřadech.

Účetnictví

Snažím se, aby naše spolupráce byla integrální součástí Vašeho podnikání a mnou podávané účetní informace byly co možná nejlépe využitelné pro Vaše rozhodování a řízení Vaší firmy.

Pokud však klient důraz na informační hodnotu účetnictví neklade a je pro něj rozhodujícím, ne-li jediným požadavkem splnění všech zákonných povinností, také naplním jeho představy.

Vedení účetnictví může zahrnovat následující činnosti:

  • kontrola správnosti daňových dokladů,
  • zpracování a zaúčtování účetních dokladů,
  • zpracování přiznání k DPH a souhrného hlášení (měsíční, čtvrtletní),
  • zastupování na úřadech,
  • zpracování daně z příjmů,
  • sestavení účetní závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztát, přílohy).

Mzdy a personalistika

Zajistím vše od zpracování pracovní smlouvy, přes registraci na všech příslušných úřadech po výpočet hrubé a čisté mzdy, připravím příkazy k úhradě na mzdy a s nimi spojené odvody a zároveň zajistím přípravu a odeslání přehledů na příslušné instituce.

Samozřejmostí je poradenství a konzultace v oblasti personální a mzdové legislativy, stejně jako nápomoc s výběrem optimální formy zaměstnaneckého poměru.

Zpracování mezd může zahrnovat následující činnosti:

  • měsíční zpracování mezd,
  • zpracování pracovních smluv a dohod,
  • přihlášky a odhlášky zaměstnatnců na ČSSZ a pojišťovnách,
  • podání měsíčních přehledů ČSSZ a pojišťovnám,
  • roční zúčtování daně,
  • zpracování evidenčních listů, mzdových listů,
  • výpočet zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele.

Účetnictví pro SVJ

Nabízím vedení účetnictví společenstvím vlastníků jednotek (SVJ) a malým bytovým družstvům (BD), dále poskytuji vyúčtování služeb a ekonomickou správu.

Účetnictví pro SVJ může zahrnovat následující činnosti:

  • vedení účetnictví a příprava daňového přiznání,
  • podávání přehledů zdravotním pojišťovnám a ČSSZ,
  • komunikace s úřady,
  • evidence bytů a majitelů bytů,
  • měsíční přehledy předpisů,
  • stanovení výše předpisů za služby,
  • roční vyúčtování služeb,
  • evidence revizí, evidence vodoměrů,
  • zpracování mezd a odměn výboru,
  • evidence faktur,
  • další činnosti spojené s vedením účetnictví a správou SVJ.

Účetnictví neziskové, příspěvkové a rozpočtové organizace

Podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů jsou povinny vést účetnictví všechny právnické osoby a fyzické osoby, které vykonávají podnikatelskou nebo jinou činnost podle zvláštních právních předpisů.

V takovém případě moje účetnictví splňuje zákonem stanovené účetní zásady, dle typu organizace.

Účetnictví může zahrnovat činnosti:

  • zpracování dokladů,
  • druhové členění příjmů a výdajů,
  • předběžnou kontrolu, že výdaj je krytý před vznikem závazku,
  • hospodaření organizací,
  • transfery - dle příjemce,
  • zastupování na úřadech.

Daňová přiznání

V rámci vedení účetnictví nebo daňové evidence pro mé klienty připravím a podám daňové přiznání k dani z přidané hodnoty a přiznání k dani z příjmů. Vyhotovím daňové přiznání k dani silniční, k dani z nemovitosti, k dani darovací nebo k dani z převodu nemovitosti

Ručím za vypracovaná daňová přiznání i za jejich včasné podání příslušnému správci daně.

Zpracování přiznání může obsahovat následující:

  • daň z příjmů fyzických osob,
  • daň z přidané hodnoty,
  • silniční daň,
  • daň z nemovitosti,
  • darovací daň.

Controlling

Speciální část moji pracovní náplně. Controlling funguje jako podsystém řízení podniku orientovaný do budoucnosti, zabraňuje překvapením a tím usměrňuje chod podniku.

Controlling může obsahovat následující:

  • analýza vnitřní situace podniku,
  • analýza financí,
  • posouzení vztahů s věřiteli a konkurencí,
  • zpracování výstupu ve formě poměrových ukazatelů, ukazatelů aktivity, rentability a zadluženosti.

Ostatní

  • administrativní úkony dle dohody,
  • účetní a ekonomické poradenství,
  • další služby dle dohody.